O czym pamiętać podczas tworzenia banerów reklamowych?
Każda branża wiele skorzysta na zastosowaniu w działaniach marketingowych banerów reklamowych. Skutecznie oddziałują one na odbiorcę i przykuwają jego wzrok. Reklama graficzna to więc podstawa, ale oczywiście pierwszym krokiem jest zadbanie o jej właściwe zaprojektowanie.
Rola banerów reklamowych
Umiejętne stworzone banery reklamowe to sposób na zostanie dostrzeżonym i zapamiętanym. Można w rezultacie liczyć na zwiększenie rozpoznawalności marki i budowanie pozytywnego wizerunku. Dobrze przygotowane banery stanowią skuteczne i sprawdzone wsparcie sprzedażowe i uzyskanie widocznej przewagi nad branżową konkurencją.
Od czego zacząć?
Najważniejszym elementem identyfikacji jest oczywiście logo, które stanowi najbardziej rozpoznawalny znak firmy. Istotne będzie także dobranie właściwej czcionki i kroju pisma.
Kolejną kwestią jest odpowiednie dopasowanie kolorów. Z ich pomocą można bowiem efektywnie oddziaływać na emocje odbiorców. Kolorystykę powinno się dostosować do grupy docelowej. Oczywiście wszystkie te elementy – czyli logo, typografia i kolorystyka – muszą być ze sobą ściśle powiązane. Spójność to fundament!
Ważne! Nie zostawiajmy na ostatnią chwilę wyboru miejsca ekspozycji banera, jego rozmiaru oraz celowości!
Piękno minimalizmu
Era wizualnych fajerwerków i wszechobecnego przepychu odeszła już do lamusa. Dziś podczas tworzenia banneru reklamowego znaczenie ma przede wszystkim minimalizm i estetyka. Należy zadbać więc o jasny, zrozumiały i czytelny przekaz. Dotyczyć powinno to wszystkich elementów graficznych. Wygląd banerów powinien wywoływać określone skojarzenia i emocje.
O treści słów kilka
Treści tekstowe także są ważne, ale nie mogą dominować. Pierwsze skrzypce powinien grać obraz – atrakcyjna grafika. Warto jednak umiejętnie umieścić informacje w postaci łatwego do zapamiętania hasła czy danych kontaktowych. Uwaga! Przesadzenie z ilością “liter” z pewnością przyniesie efekt odwrotny do zamierzonego – reklama zacznie zniechęcać i przytłaczać, co zmniejszy jej zasięg! Podobnie kiedy tekst będzie niewidoczny lub nieczytelny.
Mile widziane jest wezwanie do działania, które warto umieścić w dobrze widocznym miejscu. Warto wyróżnić je w estetyczny sposób, przykładowo za pomocą intensywniejszego koloru, powiększonej czcionki.
Unikalność i barwa
Baner ma wyglądać estetycznie i przyciągać wzrok. Zadbać należy też o oryginalność – powielanie cudzych pomysłów nie jest dobrym rozwiązaniem. W przypadku reklamy najlepiej będzie wykazać się kreatywnością i postawić na unikalność.
Baner reklamowy musi rzucać się w oczy, ale nie oznacza to, że trzeba skupiać się na krzykliwych kolorach. Warto mieć na uwadze przede wszystkim psychologię barw, bo za ich pomocą możliwe staje się oddziaływania na odbiorców i wywoływanie w nich konkretnych emocji. Działają one na poziomie podświadomości. Wiele osób nie zdaje sobie nawet sprawy z tego, że przy użyciu kolorów można wywoływać konkretne skojarzenia i wpływać nawet na podejmowane decyzje, przykładowo zakupowe.
Podsumowanie
Reasumując, są elementy, których na banerze zabraknąć po prostu nie może! Nie ma też sensu przesadzać ze stopniem skomplikowania naszego działa. Priorytet to zakomunikowanie zrozumiałego przekazu. Zbyt wiele elementów graficznych doprowadzi do tego, że odbiorca stania się wręcz przytłoczony. W przypadku reklamy nie sprawdza się monotonia, dlatego warto ją przełamać czymś intrygującym. Można wykorzystać w tym celu jakiś chwytliwy tekst lub unikalne zdjęcie. Warto dowiedzieć się więcej o psychologii barw. Każdą część reklamy charakteryzować powinna spójność z pozostałymi.