Podstawowe rodzaje banerów reklamowych
Banery reklamowe to bardzo skuteczna forma marketingu. Przedsiębiorcy stawiają na nie od lat i to pomimo postępującej cyfryzacji. Wszystko ze względu na ich efektywność, uniwersalność oraz rozsądna cenę. Jakie rodzaje banerów możemy wyróżnić?
Baner laminowany
W branży druku wielkoformatowego istnieje obecnie duży wybór materiałów, na których drukowane są reklamy. Jednym z najpopularniejszych banerów jest baner laminowany. W znacznym uproszczeniu mowa tu o siatce z tworzywa sztucznego, zalaminowanej specjalnym materiałem PVC. Baner laminowany obecnie pojawia się w wielu gramaturach – można postawić na opcję od 360 g do 510 g. Ponadto oferowane są różne zagęszczenia przeplotu siatki. Nie trzeba nikomu tłumaczyć, że im większa gramatura oraz gęstsza siatka, tym materiał będzie odporniejszy na wszelakie uszkodzenia mechaniczne, a zwłaszcza na podmuchy wiatru. Nie powinno więc dziwić, że banery laminowane dominują w obecnych czasach. Przede wszystkim są wytrzymałe, a ponadto dostępne w relatywnie niskich cenach. Jest to sprawdzona opcja, która wykorzystywana jest przez przedsiębiorców z różnych zakątków świata.
Baner powlekany
Od wielu lat z powodzeniem stosowane są również banery powlekane. Nie każdy jednak wie, że zasadniczą różnicą pomiędzy banerem powlekanym a laminowanym jest fakt, iż ten pierwszy poddawany jest obróbce termicznej, która polega na zatapianiu na przykład w płynnym PVC. Tego typu proces technologiczny sprawia, iż struktura materiału znacząco zyskuje na wytrzymałości. Z tego powodu banery powlekane są wyjątkowo trwałe, a dodatkowo mają gładką strukturę. Zauważalnie zwiększa się też odporność na uszkodzenia mechaniczne (przede wszystkim lepiej znoszą gwałtowne uderzenia wiatru). Wszystko to nie pozostaje oczywiście bez odzwierciedlenia w cenie.
Baner dwustronny
Na rynku oferowane są banery drukowane na materiale blockout. Mowa o produktach, które idealnie nadają się do miejsc mocniej nasłonecznionych. Możliwy jest tu wysokiej jakości zadruk dwóch stron niezależną grafiką – osobną dla frontu i tyłu reklamy. Ciekawym rozwiązaniem jest zastosowanie specjalnej przekładki, która zapewnia czytelność praktycznie z każdego miejsca. Baner jest nie tylko wyrazisty, ale również odporny na zjawiska atmosferyczne.
Baner odblaskowy
Na rynku do zamówienia jest też baner odblaskowy. Drukuje się go na specjalnym podkładzie o strukturze plastra miodu z wypełnieniem pryzmatycznymi drobinkami materiału odblaskowego. Na uwagę zasługuje jego wysoka tolerancja na skrajne różnice temperaturowe. Podczas eksploatacji dziennej różnice między banerem odblaskowym a standardowym nie są dostrzegalne. Są natomiast widoczne wtedy, kiedy zapada zmrok. Taką reklamę często można obserwować w miejscach o dużym ruchu lub gorzej oświetlonych.
Baner mesh
Baner wykonany z siatki mesh to – ze względu na specyfikę materiału – opcja niezwykle lekka. Znacznie ułatwio to montaż oraz zapewnia dobrą ochronę przed podmuchami wiatru. Niestety nie sprawdzi się równie dobrze w obliczu innych warunków pogodowych. Z powodu mniejszej czytelności stosuje się go głównie na bardzo dużych powierzchniach.
Banery reklamowe zawsze najlepiej zamawiać od renomowanego producenta.